Pytanie o możliwość przedłużenia kursów przewoźnika SKM do Osiecka


Do:
Urząd Gminy Osieck
Radni Gminy

Szanowni Państwo, 

Ostatnio przewoźnik SKM Warszawa uruchomił, wznowił kursy kolei do miasta Radzymin. Oferowane są kursy w godzinach szczytu komunikacyjnego.

Patrząc na mapę (szkic w załączniku), pomyślałem że skoro przewoźnik SKM planuje wydłużyć swoje kursy do Piaseczna, to niektóre kursy możnaby od razu na wstępie przedłużyć do Osiecka, torowiskiem z Piaseczna do Czachówka i torowiskiem z Osiecka do Czachówka przez Górę Kalwarię. Wystarczy aby UG w Osiecku uzgodnił szczegóły, także finansowe, z przewoźnikiem. UG musiałby dopłacać do kursów SKM.

Nowy przystanek w Osiecku
Linia do Osiecka kursowałaby nowowyremontowaną w tym celu linią i łącznicą z kierunku Warszawy z pominięciem stacji Czachówek i torowiskiem z Skierniewic do Pilawy do stacji Osieck. Na terenie gminy i w okolicy dodanoby przystanki SKM w Warszówce oraz nowy przystanek końcowy "Osieck Miasto" na ulicy Siedleckiej w Osiecku przy istniejącym torze bocznicowym. W tym miejscu dodanoby po prostu peron na istniejącym torowisku albo zbudowanoby nowy tor z przystankiem bliżej ul. Kamiennej w Osiecku. Prace wykonałoby PKP PLK.

Obsługiwałoby nieczynną dziś dla ruchu linię z Warszawy do Osiecka przez Zalesie Górne i Ustanówek. Stare przystanki wyremontowanoby.

Trasa nowej usługi przewozowej SKM
Początkowo trasa kolei SKM byłaby taka:
  • Warszawa
  • szereg stacji podmiejskich
  • Piaseczno 
  • Zalesie Górne
  • Ustanówek
  • Góra Kalwaria
  • Kępa Gliniecka
  • Piotrowice
  • Warszówka
  • Osieck
  • w przyszłości nowa stacja Osieck Miasto przy ul. Siedleckiej w Osiecku
Skromne plany na początek
Wydawnictwo bada i opisuje możliwość wznowienia ruchu poc. pasażerskich do miejscowości Osieck. Myślę o jednej parze połączeń dziennie. Byłoby to np. poranne połączenie do Warszawy p. G. Kalwarię i Piaseczno. Jeśli byłoby przyspieszone na części trasy, możliwy czas przejazdu to 1 godz. lub minimum 50 minut, przy ok. 30-minutowym czasie przejazdu do Piaseczna. W perspektywie kilku lat chcielibyśmy chyba wszyscy aby linia była obsługiwana w cyklu co 60 minut. 

Pytania
Proszę o informację, jakie jest stanowisko lokalnego samorządu. 
Proponuję by UM skontaktował się z przewoźnikiem SKM Warszawa, z samorządami na trasie oraz ustalił koszt usługi przedłużenia 1-2 połączeń w dobie o relację Piaseczno- Osieck
Pozdrawiam.

-- 
opr. Adam Fularz
Dol. Zielona 24a, Ziel. Góra

Załączniki:
Z historii linii
Po linii kursowały już pociągi pasażerskie. Miały absurdalną relację (ze Skierniewic do Pilawy) i pomijały największy generator podróży na ten trasie- Warszawę. Pasażerowie chyba nawet nie mieli szans na przesiadkę do Warszawy. To był przykład nonsensu z gatunku kolei państwowej. 

Osieck - Stacja kolejowa Polskich Kolei Państwowych w Osiecku, w województwie mazowieckim, w Polsce.

Przez stację przechodzi linia kolejowa:

  • D29-12 Skierniewice - Łuków


Opisy trasy:

"Most kolejowy na Wiśle w Górze Kalwarii często gra w filmach. Łatwo je kręcić, bo pociągi jeżdżą bardzo rzadko. Do niedawna było tylko kilka kursów składów towarowych oraz pociąg Praga - Moskwa, który tędy omija Warszawę. Teraz dwa razy dziennie jeżdżą jeszcze pociągi Kolei Mazowieckich. Most to fragment linii kolejowej Skierniewice - Łuków, która powstała na początku lat 50.  Jak niektórzy mówią, tędy z ominięciem Warszawy, na platformach miały jechać radzieckie czołgi na podbój Europy Zachodniej. Niemal na całej długości to linia dwutorowa. Wyjątkiem jest właśnie most w Górze Kalwarii, gdzie zabrakło pieniędzy na drugą konstrukcję kratownicową. Podpory w rzece są jednak na tyle szerokie, żeby można było ją kiedyś wznieść. Na wielu innych ruchliwych liniach - jednotorowe odcinki, którą korkują całą trasę, są znacznie dłuższe. Jeden tor istnieje np. między Warką i Radomiem na trasie do Kielc i Krakowa.

Wisła z pociągu wygląda imponująco. Bliżej prawego brzegu widać ogromną piaszczystą łachę.

"Stacja" kolejowa we wsi Warszówka, pierwsza za mostem w stronę Pilawy. Wyróżnia ją piękny trawiasty peron. Z pociągu jednak wysiadła jedna osoba."

Dodano też zdjęcia: np. rozkład jazdy na stacji Osieck.

--
Z listów do UG w Osiecku: 
Szanowna Pani,
Dla nas interesujący jest popyt na tego typu usługi, dane n/t optymalnego czasu przejazdu. Być może zamiast ezt- jednostki z napędem elektrycznym, mały spalinowy autobus szynowy byłby bardziej odpowiedni do obsługi linii kolejowej p. Osieck. 

Wydawnictwo pragnie ustalić popyt na przewozy, czas przejazdu jaki byłby wymagany aby połączenie było konkurencyjne etc. Dopiero z takimi danymi jesteśmy w stanie zbadać temat i zaproponować rozwiązanie, np. układ połączeń na tej trasie. Współpracujemy z organizacjami- np. IRiPK, które takie rozwiązania mogą zaproponować.

Połączenia kursowały, ale były wycofane. Czy Państwa urząd ma jakąś propozycję optymalnych godzin odjazdu? 4,55 rano to chyba jakaś pomyłka, a taka godzina widniała na jednym z rozkładów jakie zebraliśmy. 

Pozdrawiam,
Adam Fularz, dz. gospodarki
---
Szanowna Pani Karolino,
Jak wynika po zbadaniu sprawy, aby pociągi przez Osieck były opłacałne, powinny one kursować:
- w dłuższej relacji z Warszawy do Dęblina p. Piaseczno, Górę Kalwarię, Osieck, Pilawę
- na części trasy być poc. osobowymi przyspieszonymi, albo na całej trasie
- czas przejazdu całej relacji pociągu powinien być konkurencyjny wobec innych połączeń.

Początkowo proponujemy 3 takie połączenia dziennie. Prawdopodoba relacja:

  1. Warszawa Zachodnia
  2. kilka stacji podmiejskich
  3. Piaseczno
  4. Góra Kalwaria
  5. Osieck
  6. Pilawa
  7. Dęblin
  8. (Lublin)
Pozdrawiam,
Adam
----
Opisuję temat, odpowiedź nie nadeszła, istnieje możl. przedłużenia kursów z Góry Kalwarii do Osiecka.
--
Szanowna Pani Karolino,
Jak wynika po zbadaniu sprawy, aby pociągi przez Osieck były opłacałne, powinny one kursować:
- w dłuższej relacji z Warszawy do Dęblina p. Piaseczno, Górę Kalwarię, Osieck, Pilawę
- na części trasy być poc. osobowymi przyspieszonymi, albo na całej trasie
- czas przejazdu całej relacji pociągu powinien być konkurencyjny wobec innych połączeń.

Początkowo proponujemy 3 takie połączenia dziennie. Prawdopodobna relacja:

  • Warszawa Zachodnia
  • kilka stacji podmiejskich
  • Piaseczno
  • Góra Kalwaria
  • Osieck
  • Pilawa
  • Dęblin
  • (Lublin)
Pozdrawiam,
Adam

Odpowiedzi gminy Osieck z dn. 31.12.2019 r.

Szanowny Panie,

Trudno odnieść się rzetelnie do tak enigmatycznej wiadomości.

Samorząd Gminy Osieck chce wspierać wszelkie możliwości rozwojowe dla gminy, jednakże trudno odpowiedzieć na mało konkretny wniosek.

Rozumiem, że Państwa wniosek nie jest jednoznaczny z wnioskiem o partycypację w kosztach funkcjonowania tej linii.

Jeżeli tak miałoby być to zapraszam z konkretami na spotkanie lub posiedzenie komisji Rady Gminy ds. rozwoju.

 

Pozdrawiam,

Dominika Srebnicka

 

Urząd Gminy Osieck

ul. Rynek 1

08-445 Osieck



opr. Adam Fularz dla gazetawarszawska.pl

Komentarze

Popularne posty