O uruchomieniu przewozów pasażerskich na torach z Mińska Maz. do. Stanisławowa, Arynowa, Tłuszcza.
Połączenie linii kolejowej nr 2 z linią nr 13 w Mińsku Mazowieckim oraz uruchomienie przewozów pasażerskich na linii nr 13.
Dzień dobry,
Odnosząc się do pytania:
Czy PKP PLK wykona rozjazd między torami nr 4G linii 521 i torem zasadniczym linii nr 13 tak aby bez wjazdu do Mińska i z postojem techn. można było wyprawiać pociągi Warszawa- Stanisławów (Pustelnik) z postojami w Arynowie, Cygance (nowe proponowane przystanki) etc.?
Zespół Projektu nr 1/5 prowadzący umowę na opracowanie Studium Wykonalności dla zadania "Poprawa przepustowości linii kolejowej nr 2 na odcinku Warszawa Wschodnia - Mińsk Mazowiecki - Siedlce" (SW LK 2), informuje, że w ramach SW LK 2 nie zaplanowano dodatkowego rozjazdu między torami LK 13 i LK 521 (obie linie jednotorowe), natomiast w Mińsku Mazowieckim założono budowę pomiędzy LK 2 i LK 13 nowej linii kolejowej - jednotorowej łącznicy północno wschodniej, która w przyszłości umożliwi wjazd pociągów z północnej części LK 13 do stacji Mińsk Mazowiecki, która stanowi węzeł przesiadkowy. W Krajowym Programie Kolejowym do 2030 r. (z perspektywą do 2032 r.) kolejne etapy dotyczące zadania "Poprawa przepustowości linii kolejowej nr 2 na odcinku Warszawa Wschodnia - Mińsk Mazowiecki - Siedlce", to jest prace projektowe i roboty budowlane znajdują się na liście rezerwowej i na dzień dzisiejszy nie jest możliwe wskazanie terminu ich realizacji.
Zespół Projektu 1/6 informuje, że realizacja Studium Wykonalności dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 29 na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka”, które swym zakresem obejmowało również linie kolejową nr 13 (z wyłączeniem odcinka od km 28,050 do km 33,000) została zakończona na etapie wyboru najkorzystniejszego wariantu w 2024 r. Wybrany został wariant oraz jednocześnie odstąpiono od realizacji kolejnych opcjonalnych etapów Studium Wykonalności. Wybrany wariant zakłada budowę infrastruktury pasażerskiej na linii kolejowej nr 13. Projekt znajduje się na liście rezerwowej KPK.
wg listu z PKP PLK
Komentarze
Prześlij komentarz