Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany

do
UMWM

Szanowni Państwo, 
Opisujemy jak mimo ponad dekady działalności kolei podmiejskiej w Warszawie, nadal są części miasta odcięte od oferty połączeń Kolei Mazowieckich KM, a ich sieć przystanków KM- jest od lat nieużywana. W dzielnicy Odolany są 4 takie przystanki. 

Czy składy KM będą korzystać- np. na trasie do Ożarowa lub w innych relacjach- z przystanków:

- lokomotywownia Warszawa Odolany
-Warszawa Odolany
- Warszawa ul. Dźwigowa
-Warszawa Główna Towarowa?

Przystanki są obecnie nieużywane, ale używano je w czasach objazdów linii pruszkowskiej. Mogłyby te przystanki wykorzystać kursy w godzinach szczytu bądź kursy dodatkowe. Mogłaby powstać też nowa linia KM wykorzystująca te przystanki osobowe w granicach Warszawy.  Czy przystanki te rozpatrywano w kontekście rozwoju KM w Warszawie?

W załączeniu- mapy z lokalizacją tych przystanków. Były one dotychczas wykorzystywane jako przystanki służbowe. 

Pozdrawiam,

Przystanek Lokomotywownia Warszawa Odolany




Poczekalnia obok pętli autobusowej. Dawniej miała szyby, ławki w środku i na zewnątrz. Była też tabliczka z rozkładem jazdy. Do roku 2007 jeździł tędy pociąg służbowy (tzw. klasa) z Warszawy Głównej Osobowej (później z Warszawy Zachodniej) do Warszawy Głównej Towarowej (Odolan). 






Redakcja otrzymała z SKM:

Dzień dobry,

 

uprzejmie informuję, że Szybka Kolej Miejska nie ma obecnie w planach obsługi linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna Towarowa. Perony znajdujące się we wskazanych lokalizacjach nie spełniają żadnych standardów TSI PRM i są przystosowane wyłącznie do obsługi pociągów o charakterze służbowym. Ponadto, ww. odcinek linii kolejowej nr 20 jest dość intensywnie wykorzystywany przez pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich, zjeżdżające do stacji Warszawa Główna Towarowa w celu zmiany kierunku jazdy i zjazdu/wyjazdu służbowego do i ze stacji techniczno-postojowych Warszawa Olszynka Grochowska oraz Warszawa Grochów przez stację Warszawa Gdańska, co pozwala zwiększyć przepustowość na mocno zatłoczonej linii średnicowej.

 

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, bardzo proszę o kontakt.

 

Z poważaniem

Kamil Migała

 

Rzecznik Prasowy

 

 cid:image001.png@01CD130A.B4AB5360

Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 125/127

02-017 Warszawa



Komentarze