Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany
Opisujemy jak mimo ponad dekady działalności kolei podmiejskiej w Warszawie, nadal są części miasta odcięte od oferty połączeń Kolei Mazowieckich KM, a ich sieć przystanków KM- jest od lat nieużywana. W dzielnicy Odolany są 4 takie przystanki.
Czy składy KM będą korzystać- np. na trasie do Ożarowa lub w innych relacjach- z przystanków:
Przystanek Lokomotywownia Warszawa Odolany.
Poczekalnia obok pętli autobusowej. Dawniej miała szyby, ławki w środku i na zewnątrz. Była też tabliczka z rozkładem jazdy. Do roku 2007 jeździł tędy pociąg służbowy (tzw. klasa) z Warszawy Głównej Osobowej (później z Warszawy Zachodniej) do Warszawy Głównej Towarowej (Odolan).
Dzień dobry,
uprzejmie informuję, że Szybka Kolej Miejska nie ma obecnie w planach obsługi linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna Towarowa. Perony znajdujące się we wskazanych lokalizacjach nie spełniają żadnych standardów TSI PRM i są przystosowane wyłącznie do obsługi pociągów o charakterze służbowym. Ponadto, ww. odcinek linii kolejowej nr 20 jest dość intensywnie wykorzystywany przez pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich, zjeżdżające do stacji Warszawa Główna Towarowa w celu zmiany kierunku jazdy i zjazdu/wyjazdu służbowego do i ze stacji techniczno-postojowych Warszawa Olszynka Grochowska oraz Warszawa Grochów przez stację Warszawa Gdańska, co pozwala zwiększyć przepustowość na mocno zatłoczonej linii średnicowej.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, bardzo proszę o kontakt.
Z poważaniem
Kamil Migała
Rzecznik Prasowy
Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 125/127
02-017 Warszawa
Komentarze
Prześlij komentarz