Obiecują powrót transportu publicznego, ale najpierw zlikwidowali torowisko w celu budowy drogi wojewódzkiej
Samorząd UMWM przebudował linię kolei w drogę wojewódzką, teraz tłumaczy że "nie on likwidował"... Sic! Oto list:
Warszawa, 19 sierpnia 2024 roku
Dotyczy: odtworzenia linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski - Małkinia.
Szanowny Panie!
W odpowiedzi na korespondencję elektroniczną z dnia 23 lipca br. przesłaną na adres kolej(..)mazovia.pl dotyczącą odtworzenia linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia informuję, iż w czerwcu 2022 r. złożył Pan skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na bezczynność w przedmiocie likwidacji linii kolejowej pasażerskiej do Sokołowa Podlaskiego.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 3 lutego 2023 r., sygnatura akt IV Sab/Wa 93/22 odrzucił skargę na bezczynność Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Fakty w tym zakresie nie uległy zmianie od 2022 r. W związku z tym wskazuję, co następuje:
Samorząd Województwa Mazowieckiego nie organizuje przewozów na ww. linii kolejowej, ponieważ została zlikwidowana w 2004 roku;
Samorząd Województwa Mazowieckiego nie był organem likwidującym linię kolejową nr 34;
na odcinku Małkinia – Kosów Lacki w przebiegu dawnej linii nr 34 istnieje droga wojewódzka nr 627;
Samorząd Województwa Mazowieckiego nie odpowiada za utrzymanie, rozwój i odnawianie infrastruktury kolejowej. W myśl Ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 697) należy to do zadań zarządcy infrastruktury – PKP PLK S.A.;
w oparciu o analizę potrzeb transportowych, Samorząd Województwa Mazowieckiego prowadzi aktualnie postępowanie przetargowe pn. Świadczenie usług w zakresie przewozów pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej w transporcie drogowym na terenie Województwa Mazowieckiego w tym na odcinku Sokołów Podlaski – Kostki – Dybów – Kosów Lacki– Treblinka - Małkinia Górna. W przypadku wyboru wykonawcy, Samorząd Województwa Mazowieckiego zapewni transport publiczny mieszkańcom w obrębie zlikwidowanej ww. linii kolejowej zgodny z potrzebami i w myśl racjonalności wydatków publicznych.
Z poważaniem
Zastępca Dyrektora Departamentu
Michał Wieremiejczyk
podpisano kwalifikowanym
podpisem
elektronicznym
Komentarze
Prześlij komentarz