Krytyka prasowa działalności korporacji podejrzewanej o obronę monopolu
do UTK
dzień dobry, czy odpowiedzą Państwo na krytykę prasową? Do redakcji przyszedł list z takim fragmentem: "Tak działają monopole. Urząd Transportu Kolejowego – państwowa instytucja mająca porządkować konkurencję na torach – de facto ją zwalcza. Od lat bowiem odmawia wpuszczenia niezależnych przewoźników na linie magistralne, takie jak Warszawa - Kraków.
Co przyniosło uwolnienie rynku lotniczego, dobrze wiemy. W przypadku kolei przykładu daleko nie trzeba szukać, bo w Czechach. W 2011 r. uwolniono tam główny ciąg Ostrawa - Praga. Od tego czasu państwowe České Dráhy oraz prywatni przewoźnicy RegioJet i Leo Express (obaj próbują bez powodzenia wejść do Polski) walczą o klientów cenami, komfortem i częstotliwością. Efektem jest podwojenie liczby połączeń i… potrojenie liczby podróżujących koleją między Ostrawą a Pragą. Na tej operacji zyskały przy tym inne, faktycznie niedochodowe trasy: przekierowując na nie dotacje zwiększono i tam liczbę kursów."(wg wyborcza.pl) - czy Państwa korporacja UTK odpowie na zarzuty o tłumienie konkurencji na tym rynku? Czy sprawę można skierować do sądu?
Co przyniosło uwolnienie rynku lotniczego, dobrze wiemy. W przypadku kolei przykładu daleko nie trzeba szukać, bo w Czechach. W 2011 r. uwolniono tam główny ciąg Ostrawa - Praga. Od tego czasu państwowe České Dráhy oraz prywatni przewoźnicy RegioJet i Leo Express (obaj próbują bez powodzenia wejść do Polski) walczą o klientów cenami, komfortem i częstotliwością. Efektem jest podwojenie liczby połączeń i… potrojenie liczby podróżujących koleją między Ostrawą a Pragą. Na tej operacji zyskały przy tym inne, faktycznie niedochodowe trasy: przekierowując na nie dotacje zwiększono i tam liczbę kursów."(wg wyborcza.pl) - czy Państwa korporacja UTK odpowie na zarzuty o tłumienie konkurencji na tym rynku? Czy sprawę można skierować do sądu?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel.Góra.
Komentarze
Prześlij komentarz