Projekt Pruszkowskiej Kolei Aglomeracyjnej




Do:
Urząd Miasta Pruszkowa ul. J. I. Kraszewskiego 14/16 05-800 Pruszków tel.. (+48) 22 735 88 88 fax (+48) 22 758 66 50 e-mail: um@miasto.pruszkow.pl


dotyczy:
Projekt Pruszkowskiej Kolei Aglomeracyjnej

Szanowni Państwo,
Zbliżają się kolejne wybory samorządowe. Interesuje nas sprawdzenie, jaki jest stan przygotowań do wznowienia ruchu autobusów szynowych na odcinku Pruszków- Komorów WKD. Proponuję start Pruszkowskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Projekt Pruszkowskiej Kolei Aglomeracyjnej
Linia tej kolei pasażerskiej z Komorowa WKD do Pruszkowa, i dalej do Warszawy, choć ma tylko 3,03 km, jest od lat nieczynna, mimo poprawy jej jakości infrastruktury i dokonanego remontu podtorza. Kiedy zostanie na tej linii wznowiony ruch poc. osobowych? Jaki przewoźnik będzie obsługiwał przewozy? Czy już rozpisano przetarg? Czy powstaną tymczasowe przystanki pasażerskie w miejscach wskazanych przez Internautów? Czy linia ma szansę być obsługiwana co 20- 30 minut w szczycie i stać się częścią sieci kolei podmiejskich aglomeracji Warszawy? Linia SKM o nazwie Pruszkowskiej Kolei Aglomeracyjnej mogłaby tu kursować.
 Pozdrawiam,

Adam Fularz,
www.gazetawarszawska.pl, Wydawca: Wieczorna.pl sp. z o.o., Dol. Ziel. 24a, Ziel. Góra


Łącznica PKP - WKD


Łącznica prowadząca ze stacji PKP Pruszków do stacji WKD Komorów w wykazie linii kolejowych nosi numer D29-512. Jej długość to 3020 m. W przeszłości linią jeździły, ciągnięte trakcja spalinową zdawcze pociągi towarowe do Podkowy Leśnej Głównej oraz pruszkowskich zakładów Porcelit. Obecnie łącznica służy wyłącznie do celów technicznych WKD. Od kilku lat mówi się o uruchomieniu na niej połączeń pasażerskich oraz budowie nowych przystanków kolejowych na terenie Pruszkowa: Os. Staszica, Os. Prusa oraz Komorowska. W roku 2012 linia przeszła remont, podczas którego wymieniono nawierzchnię.

Początek łącznicy. W oddali widoczna nastawnia stacji Pruszków.
Wykolejnica zabezpieczająca wjazd na łącznicę.
Przejazd przez ul. Henryka Sienkiewicza.
Przejazd przez ul. Henryka Sienkiewicza. Widok w kierunku Komorowa.
Po prawej stronie ul. Staszica.
Straż pożarna przy ul. Staszica.
Widok w kierunku stacji PKP Pruszków.
Widok w kierunku Komorowa.
Widok w kierunku PKP Pruszków. Po lewej stronie ul. Staszica.
Widok w kierunku Komorowa. Po prawej stronie osiedle przy ul. Pułaskiego.
Widok w kierunku PKP Pruszków w rejonie ulicy Pułaskiego.
Widok w kierunku Komorowa. W oddali przejazd przez ul. Stalową.
Widok w kierunku PKP Pruszków. Parking i garaże osiedla przy ul. Pułaskiego.
Widok w kierunku PKP Pruszków. Przejazd przez ul.Powstańców i Stalową.
Widok w kierunku Komorowa. Po prawej stronie ul. Plantowa i os.Staszica.
Miejsce planowanego przystanku Pruszków Os.Staszica.
Bloki os. Staszica
Widok w kierunku Komorowa. Labirynt wykonany w trakcie modernizacji łącznicy.
Widok w kierunku PKP Pruszków, wzdłuż ulicy Plantowej.
Widok w kierunku Komorowa.
Kolejny labirynt.
"Dzikie" przejścia zagrodzono barierkami.
Napis, co by nie mówić śmieszny w tym miejscu.
"Dzikie przejścia", mimo wszystko i tak funkcjonują :)
Widok w kierunku PKP Pruszków.
Widok w kierunku Komorowa. Przejazd przez ul. Bolesława Prusa.
Szafy sygnalizacji przejazdowej.
 
 Sygnalizator przejazdowy.
Widok w kierunku Komorowa.
Miejsce planowanego przystanku Pruszków Os. Prusa.
Widok na przejazd w kierunku PKP Pruszków.
Ulica Plantowa, z próbą przerobienia na "Blantową". :)
Widok w kierunku PKP Pruszków.
Widok w kierunku Komorowa.
Przejazd przez ulice Zasławskiej / 1 Sierpnia. Widok w stronę Komorowa.
Widok w stronę Os. Staszica.
Widok w stronę Komorowa. Po lewej stronie ulica Plantowa.
Miejsce planowanego przystanku Pruszków Komorowska.
Miejsce planowanego przystanku kolejowego Pruszków Komorowska.
Przejazd przez ulice Komorowska, która stanowi granicę Pruszkowa i Komorowa. Widok w stronę Komorowa.
Widok w kierunku PKP Pruszków. 
Widok w kierunku WKD Komorów. Po prawej ul. Żwirowa, już na obszarze Komorowa.
Miejsce dawnego rozjazdu, gdzie zaczynała się bocznica do pruszkowskich zakładów Porcelit. Rozjazd został usunięty w trakcie modernizacji, bocznica została rozebrana wcześniej.
 
Starotorze służy obecnie jako droga rowerowa.
Stary budynek przy ul. Żwirowej. Wydaje się, że mógł mieć coś wspólnego z koleją ale nie jestem tego pewien
Widok w kierunku WKD Komorów wzdłuż ulicy Żwirowej.
Komorów. Przejazd przez ul. Kolejową.

Widok w kierunku Pruszkowa.

Widok w kierunku WKD Komorów.
Widok w kierunku Pruszkowa. Po lewej stronie ul. Ceglana.

Jedyny napotkany słupek kilometrowy,jednak bez nawet śladów oznaczeń.
Wjazd do stacji WKD Komorów. 
Przejście przez tory linii WKD.
Linia WKD (D29-47)
Linia WKD, widok w kierunku Podkowy Leśnej. W oddali widoczna stacja w Komorowie.
Wschodnia głowica stacji Komorów. Grupa torów postojowo - technicznych. Tutaj kończy się łącznica. Schemat stacji Komorów można obejrzeć tutaj.
Szopa pociągu technicznego.

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty