Wznowienie poł. kolejowego Glinojeck- Warszawa
Subject: Wznowienie poł. kolejowego Glinojeck- Warszawa
Urząd M. Glinojeck
Płocka 12, 06-450 Glinojeck
Zbliżają się trudne chwile kryzysu gospodarczego, z tej okazji chcielibyśmy zaproponować drogą prac tymczasowych, budowy tymczasowego peronu- wznowienie połączenia kolejowego Glinojeck - Płońsk- Legionowo- Warszawa. Peron zbudowałaby gmina drogą prac publicznych. W trybie prac publicznych odkrzaczonoby torowisko. Gminnym torowiskiem zarządzałby urząd gminy.
Obecnie nie ma szybkiego dojazdu tr. zbiorowym do Warszawy. Tak być nie powinno. Początkowo niewielka liczba połączeń kolei powinna tutaj rozpoczynać i kończyć bieg. Byłobyto połączenie mające wzmocnić gospodarkę okolicy w czasie spodziewanego silnego spowolnienia gospodarczego.
Połączenie kolejowe musiałoby powstać niemal natychmiast. Kursowałoby od Płońska jako połączenie przyspieszone o czasie przejazdu Warszawa- Płońsk w czasie 55- 60 minut. Już obecnie czas przejazdu na odcinku Warszawa Wsch.- Legionowo wynosi 15 minut a Warszawa- Nasielsk- 40 minut. Możliwe jest dalsze skrócenie czasu podróży.
Wykorzystana byłaby bocznica do zakładów w Kowalówku pod Glinojeckiem. Powstałby tymczasowy przystanek pasażerski. Z czasem bocznicę przedłużonoby w dogodniejszą lokalizację stacji docelowej. Powstałoby regionalne centrum przesiadkowe.
Przebieg bocznicy:
Jakie jest stanowisko władz samorządowych w temacie odtworzenia połączenia kolejowego z Glinojecka do Warszawy? Pociąg musiałby być przyspieszony na całości trasy. Pomijałby mniejsze przystanki na trasie. Mógłby obsłużyć wszystkie przystanki na trasie Glinojeck- Płońsk- Nasielsk a od Nasielska zatrzymywać się tylko na najważniejszych stacjach, np. Legionowo, Modlin.
Parametry linii:
| Raciąż - Glinojeck | ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
dane linii wg bazakolejowa.pl
Pozdrawiam
Adam Fularz
Załącznik:
Urząd M. Glinojeck
Płocka 12, 06-450 Glinojeck
Notatka z rozmowy telefonicznej 15/09/2014
dot. Wznowienie poł. kolejowego Glinojeck- Warszawa
W rozmowie telefonicznej poinformowano o wątpliwościach UM Glinojeck odnośnie stanu prawnego torowiska, mającego wg przekazanych informacji być własnością przedsiębiorstwa zarządzającego miejscową cukrownią. Wydawca przekonywał o możliwościach wznowienia intensywnego ruchu kolejowego poprzez przywrócenie bezpośrednich połączeń kolei pasażerskiej do Warszawy jak też informował o możliwości usytuowania tymczasowego przystanku kolejowego przy już istniejącej infrastrukturze. W przyszłości możliwe jest zbudowanie nowego dworca kolei pasażerskiej w bezpośredniej bliskości centrum miejscowości.
Wydawca przekonywał o szansach na rozwój urbanistyczny i intensyfikację osadnictwa wokół tego typu infrastruktury komunikacyjnej. Przytaczał argumenty korzystając z danych kartograficznych, wskazując na brak lub niewielką ilość takich połączeń szybkiej komunikacji regionalnej w otoczeniu gminy. Wskazywano, iż w bezpośrednim otoczeniu brak jest tego typu infrastruktury i podróżni chcąc dokonywać podróży transportem zbiorowym do stolicy województwa korzystaliby z infrastruktury kolejowej właśnie w tej lokalizacji.
Płocka 12, 06-450 Glinojeck
Notatka z rozmowy telefonicznej 15/09/2014
dot. Wznowienie poł. kolejowego Glinojeck- Warszawa
W rozmowie telefonicznej poinformowano o wątpliwościach UM Glinojeck odnośnie stanu prawnego torowiska, mającego wg przekazanych informacji być własnością przedsiębiorstwa zarządzającego miejscową cukrownią. Wydawca przekonywał o możliwościach wznowienia intensywnego ruchu kolejowego poprzez przywrócenie bezpośrednich połączeń kolei pasażerskiej do Warszawy jak też informował o możliwości usytuowania tymczasowego przystanku kolejowego przy już istniejącej infrastrukturze. W przyszłości możliwe jest zbudowanie nowego dworca kolei pasażerskiej w bezpośredniej bliskości centrum miejscowości.
Wydawca przekonywał o szansach na rozwój urbanistyczny i intensyfikację osadnictwa wokół tego typu infrastruktury komunikacyjnej. Przytaczał argumenty korzystając z danych kartograficznych, wskazując na brak lub niewielką ilość takich połączeń szybkiej komunikacji regionalnej w otoczeniu gminy. Wskazywano, iż w bezpośrednim otoczeniu brak jest tego typu infrastruktury i podróżni chcąc dokonywać podróży transportem zbiorowym do stolicy województwa korzystaliby z infrastruktury kolejowej właśnie w tej lokalizacji.
Pozdrawiam,
-- Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Komentarze
Prześlij komentarz