Odpowiedź UMWM dot. sprawy opuszczonych przystanków kolei w dzielnicy Odolany

Odpowiedź UMWM:
Od: Rzecznik Prasowy
Date: pt., 2 paź 2020 o 09:24
Subject: RE: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany
To: Adam Fularz


Odnosząc się do Pańskiej propozycji obsługi 4 przystanków kolejowych zlokalizowanych na linii nr 20 w dzielnicy Odolany, uprzejmie informuję, że istniejąca infrastruktura peronowa jest obecnie w fatalnym stanie technicznym (ostatnio perony były wykorzystywane w 2010 roku). Aby móc prowadzić regularne przewozy pasażerskie, infrastruktura punktowa powinna być zmodernizowana (należy wydłużyć perony, zamontować oświetlenie, poprawić dojście, a także umożliwić dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. Połaczenie (aby cieszyło się zainteresowaniem pasażerów) musi posiadać odpowiednią częstotliwość kursowania oraz atrakcyjną relację z Warszawy Śródmieście lub Warszawy Gdańskiej. Z uwagi na obecny układ torów (kolizyjny) w zachodniej części Warszawy, a także planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, uruchomienie połączeń w proponowanej przez Pana relacji nie jest możliwe.

 

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa(./.)

 (..)

 

 




 

 

 

 Pytanie:

From: Adam Fularz 
Sent: Tuesday, September 29, 2020 9:53 PM
To: Rzecznik Prasowy 
Subject: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany

 

do

UMWM

 

Szanowni Państwo, 
Opisujemy jak mimo ponad dekady działalności kolei podmiejskiej w Warszawie, nadal są części miasta odcięte od oferty połączeń Kolei Mazowieckich KM, a ich sieć przystanków KM- jest od lat nieużywana. W dzielnicy Odolany są 4 takie przystanki. 

Czy składy KM będą korzystać- np. na trasie do Ożarowa lub w innych relacjach- z przystanków:

- lokomotywownia Warszawa Odolany

-Warszawa Odolany

- Warszawa ul. Dźwigowa

-Warszawa Główna Towarowa?

Przystanki są obecnie nieużywane, ale używano je w czasach objazdów linii pruszkowskiej. Mogłyby te przystanki wykorzystać kursy w godzinach szczytu bądź kursy dodatkowe. Mogłaby powstać też nowa linia KM wykorzystująca te przystanki osobowe w granicach Warszawy.  Czy przystanki te rozpatrywano w kontekście rozwoju KM w Warszawie?

W załączeniu- mapy z lokalizacją tych przystanków. Były one dotychczas wykorzystywane jako przystanki służbowe. 

 

Pozdrawiam,


Przystanek Lokomotywownia Warszawa Odolany





Poczekalnia obok pętli autobusowej. Dawniej miała szyby, ławki w środku i na zewnątrz. Była też tabliczka z rozkładem jazdy. Do roku 2007 jeździł tędy pociąg służbowy (tzw. klasa) z Warszawy Głównej Osobowej (później z Warszawy Zachodniej) do Warszawy Głównej Towarowej (Odolan). 



 

Redakcja otrzymała z SKM:

Dzień dobry,

 

uprzejmie informuję, że Szybka Kolej Miejska nie ma obecnie w planach obsługi linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna Towarowa. Perony znajdujące się we wskazanych lokalizacjach nie spełniają żadnych standardów TSI PRM i są przystosowane wyłącznie do obsługi pociągów o charakterze służbowym. Ponadto, ww. odcinek linii kolejowej nr 20 jest dość intensywnie wykorzystywany przez pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich, zjeżdżające do stacji Warszawa Główna Towarowa w celu zmiany kierunku jazdy i zjazdu/wyjazdu służbowego do i ze stacji techniczno-postojowych Warszawa Olszynka Grochowska oraz Warszawa Grochów przez stację Warszawa Gdańska, co pozwala zwiększyć przepustowość na mocno zatłoczonej linii średnicowej.

 

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, bardzo proszę o kontakt.

 

Z poważaniem

Kamil Migała

 

Rzecznik Prasowy

 

 cid:image001.png@01CD130A.B4AB5360

Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 125/127

02-017 Warszawa

 

 



--

Komentarze

Popularne posty