Wezwanie przedsądowe -karalne aspekty skrajnego marnotrawstwa w wykonaniu zarządu Województwa Mazowieckiego
do UMWM
do Zarządu Województwa Mayowieckiego
Z jakiego powodu Zarząd WM - wbrew planom rządu- nadal demontuje i niszczy regionalne linie kolei? Czy redakcja ma skierować zawiadomienie do prokuratury opisując podejrzenie celowej rażącej niegospodarności na kwotę kilkuset mln PLN? Do tej pory zdemontowano fragment linii kolei regionalnej generując 2-3 miliardy PLN strat wg szacunków redakcji opartych o koszt planowanej odbudowy mostu wraz z torowiskiem.
Proszę uprzejmie o odpowiedź w ciągu 14 dni pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową.
z prasy:
"– Po przeczytaniu artykułu w ostatnim numerze „Z Biegiem Szyn" wysłaliśmy protest w sprawie przebiegu drogi wojewódzkiej 627 – mówi prezes Fundacji ProKolej Jakub Majewski. Organizacja sprzeciwia się dalszemu wytyczaniu nowego przebiegu drogi śladem zlikwidowanej linii kolejowej między Małkinią a Sokołowem Podlaskim (fragment dawnego ciągu Siedlce – Ostrołęka). Dotychczas droga wojewódzka pochłonęła 16-kilometrowy odcinek linii kolejowej z Małkini do Kosowa Lackiego wraz z mostem kolejowo-drogowym na Bugu, w miejscu którego zbudowano przeprawę drogowa.
Obecnie na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich trwa opracowywanie projektu budowy drogi 627 na dalszym, 20-kilometrowym odcinku Kosów Lacki – Sokołów Podlaski. Początek prac budowlanych jest planowany na 2023 r. W piśmie skierowanym do MZDW Fundacja ProKolej zwraca uwagę, że odbudowa linii kolejowej między Małkinią a Sokołowem Podlaskim znalazła się wśród priorytetowych koncepcji programu Kolej Plus, przyjętego w grudniu 2019 r. uchwałą rady ministrów. W odpowiedzi wicedyrektor MZDW Tomasz Dąbrowski stwierdził, że nie widzi żadnych podstaw do uwzględnienia protestu: „Skoro rada ministrów wskazuje na budowę nowej linii kolejowej, to przebieg tej linii nie będzie kolidował ze śladem drogi wojewódzkiej 627 – nie zakładamy, aby rada ministrów podjęła decyzję o rozbiórce kilkunastu kilometrów drogi. Tym samym, jeżeli rada ministrów widzi możliwość równoległego poprowadzenia linii kolejowej do drogi wojewódzkiej 627, to takie rozwiązanie powinno mieć analogicznie przyjęte założenia na odcinku od Kosowa Lackiego do Sokołowa Podlaskiego"
opr. Adam Fularz / transport.org.pl
na podstawie ZBS nr 108 z dnia dzisiejszego
d/w/ Gazeta Warszawska gazetawarszawska.pl
Komentarze
Prześlij komentarz