Pytania- śmiertelność koronawirusa z Wuhan może wynosić aż 11 %
do MZ
Pytania- śmiertelność koronawirusa z Wuhan
Drodzy Państwo,
Wg publikacji w The Lancet- śmiertelność wynosi 11 %(por. https://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=12305441 ), wg informacji z wczoraj wieczorem- jest to 15,9 % wg "dziwnych danych". Wczoraj wieczorem lub w ciągu dnia platforma Tencent przez chwilę podawała 154023 zakażenia i 24589 przypadków śmierci od koronawirusa z Wuhan. 
Na portalu Wykop.pl zamieszczono tekst z Cnbc sugerujący że: "Chiński Minister Zdrowia, Ma Xiaowei przyznał reporterom, że dysponuje wynikami wskazującymi, że koronawirus zdążył już zmutować do silniejszej i łatwiejszej w zarażaniu postaci"
Co MZ na ten temat sądzi?
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności  być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło,  gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany  w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy  w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni  kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych,  np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 
Media  powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby  te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów  związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 
Prowadzenie  negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi  wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane  w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium  powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania  wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia  56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja  w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało  takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego.  Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na  tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna  być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz