Czy kolej wróci na linię Warszawa- Góra Kalwaria- Osieck?
Opisując temat wznowienia ruchu poc. pasażerskich do miejscowości Osieck, myśleliśmy
o jednej parze połączeń dziennie. Byłoby to np. poranne połączenie do
Warszawy p. G. Kalwarię i Piaseczno. Jeśli byłoby przyspieszone na części trasy, możliwy
czas przejazdu to 1 godz. lub minimum 50 minut, przy ok. 30-minutowym czasie
przejazdu do Piaseczna. W perspektywie kilku lat chcielibyśmy aby linia była obsługiwana w cyklu co 60 minut. Istnieje możl. przedłużenia kursów z Góry Kalwarii do Osiecka.
Osiec
Stacja kolejowa Polskich Kolei Państwowych w Osiecku, w województwie mazowieckim, w Polsce.
Przez stację przechodzi linia kolejowa:
- w dłuższej relacji z Warszawy do Dęblina p. Piaseczno, Górę Kalwarię, Osieck, Pilawę
- na części trasy być poc. osobowymi przyspieszonymi, albo na całej trasie
- czas przejazdu całej relacji pociągu powinien być konkurencyjny wobec innych połączeń.
Początkowo proponujemy 3 takie połączenia dziennie. Prawdopodobna relacja:
Po
linii kursowały już pociągi pasażerskie. Miały absurdalną relację (ze
Skierniewic do Pilawy) i pomijały największy generator podróży na ten
trasie- Warszawę. Pasażerowie chyba nawet nie mieli szans na przesiadkę
do Warszawy. To był przykład nonsensu z gatunku kolei państwowej.
"
"
www.kolejowe.mazowsze.pl/aaa/ 373-mszczonow.html
Mszczonów
to stacja kolejowa położona na linii nr 12 Skierniewice – Łuków. ...
Korzysta z niej międzynarodowy pociąg pośpieszny „Vltava”, relacji
Moskwa "Osiec
Stacja kolejowa Polskich Kolei Państwowych w Osiecku, w województwie mazowieckim, w Polsce.
Przez stację przechodzi linia kolejowa:
- D29-12 Skierniewice - Łuków
- w dłuższej relacji z Warszawy do Dęblina p. Piaseczno, Górę Kalwarię, Osieck, Pilawę
- na części trasy być poc. osobowymi przyspieszonymi, albo na całej trasie
- czas przejazdu całej relacji pociągu powinien być konkurencyjny wobec innych połączeń.
Początkowo proponujemy 3 takie połączenia dziennie. Prawdopodobna relacja:
- Warszawa Zachodnia
- kilka stacji podmiejskich
- Piaseczno
- Góra Kalwaria
- Osieck
- Pilawa
- Dęblin
- (Lublin)
Być może zamiast ezt- jednostki z napędem elektrycznym, mały
spalinowy autobus szynowy byłby bardziej odpowiedni do obsługi linii
kolejowej p. Osieck.
Połączenia kursowały, ale były wycofane. Brak było optymalnych godzin odjazdu? 4,55 rano to chyba jakaś
pomyłka, a taka godzina widniała na jednym z rozkładów jakie zebraliśmy.
zdjęcia dawnych rozkładów jazdy w Osiecku.
pl/2009/08/Egzotyczna-trasa- kolejowa.html
wg http://autobusczerwony.blox.
Most kolejowy na Wiśle w Górze Kalwarii często gra w filmach. Łatwo je kręcić, bo pociągi jeżdżą bardzo rzadko. Do niedawna było tylko kilka kursów składów towarowych oraz pociąg Praga - Moskwa, który tędy omija Warszawę. Teraz dwa razy dziennie jeżdżą jeszcze pociągi Kolei Mazowieckich. Most to fragment linii kolejowej Skierniewice - Łuków, która powstała na początku lat 50. Jak niektórzy mówią, tędy z ominięciem Warszawy, na platformach miały jechać radzieckie czołgi na podbój Europy Zachodniej. Niemal na całej długości to linia dwutorowa. Wyjątkiem jest właśnie most w Górze Kalwarii, gdzie zabrakło pieniędzy na drugą konstrukcję kratownicową. Podpory w rzece są jednak na tyle szerokie, żeby można było ją kiedyś wznieść. Na wielu innych ruchliwych liniach - jednotorowe odcinki, którą korkują całą trasę, są znacznie dłuższe. Jeden tor istnieje np. między Warką i Radomiem na trasie do Kielc i Krakowa.
Wisła z pociągu wygląda imponująco. Bliżej prawego brzegu widać ogromną piaszczystą łachę.
"Stacja" kolejowa we wsi Warszówka, pierwsza za mostem w stronę Pilawy. Wyróżnia ją piękny trawiasty peron. Z pociągu jednak wysiadła jedna osoba.
Rozkład jazdy na stacji Osieck.
Komentarze
Prześlij komentarz